niedziela, 25 września 2011

Praca w marketingu

Ciągle przybywa w Polsce specjalistów ds. marketingu. Nie tylko na studiach możemy zdobywać wiedzę z tego zakresu. Można uczestniczyć w kursach, kilkudniowych szkoleniach, a nawet uczyć się z pomocą poradników. Dla osób, które studiowały marketing praca nie pojawia się prędko, gdyż trzeba mieć za sobą długą praktykę, aby być naprawdę dobrym specjalistą w tej dziedzinie. Niektórzy absolwenci marketingu nie mają pojęcia o pracy w swoim zawodzie, są przygotowani tylko teoretycznie, a to często zbyt mało. Duże znaczenie ma doświadczenie, zatem gdy kończymy *marketing oferty pracy* dla nas mogą się w ogóle nie pojawić. Liczba miejsc pracy, przeznaczona dla specjalistów w dziedzinie marketingu nie zwiększa się, gdyż rynek zdążył się już zapełnić ekspertami z tej dziedziny, którzy dodatkowo mają za sobą długi staż pracy. Marketing internetowy cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a promocja w sieci bywa bardzo skuteczna. Ten sektor daje wiele możliwości pracy, również dla osób z niewielkim doświadczeniem. Istnieje bogaty system szkoleń z zakresu marketingu internetowego. Natomiast dobrym rozwiązaniem jest specjalizowanie się przykładowo w logistyce, gdyż dla logistyka oferty pracy są niezliczone. Jeżeli chcemy specjalizować się w zakresie marketingu, powinniśmy wcześniej zaplanować sobie ścieżkę kariery. Studia na tym kierunku można dzisiaj zrobić nie tylko na uczelniach państwowych, ale też na prywatnych. Z roku na rok przybywa więc specjalistów od marketingu.