czwartek, 6 czerwca 2013

[Technologia]Jak nadzorować swoje rachunki?

Każdy z nas marzy o jak najniższych rachunkach za mieszkanie i media. Niestety mało kto monitorować swoje wydatki. Postanowiłam spytać moją kochaną rodzinę, jak to jest w ich wypadku. Czy sprawdzają miesięczne wydatki np. za prąd? Nie szczególnie zdziwił mnie fakt, że niezbyt się tym interesują, zwyczajnie płacą i już, a przecież to niezwykle ważna kwestia. Udało mi się przekabacić mamę na to, aby udostępniła mi rachunki. Z ciekawości przeglądnęłam sobie dane i wypisałam te najważniejsze dla mnie. Następnie poszukałam w internecie, jak mogę sprawdzić ile energii pobiera dany sprzęt. Niezwykle szybko natrafiłam na stronę naszego dostawcy energii, który udostępniał już zaprojektowany kalkulator zużycia prądu. Szybko zawołałam rodziców i już po kilku minutach okazało się, że co prawda tani prąd nie istnieje, ale możemy na nim trochę zaoszczędzić! Naturalnie nie obędzie się bez prawdziwej dyscypliny. Każdy z nas powinien zacząć się pilnować i nie zapominać np. o wyłączeniu światła. Takie małe rzeczy, a mogą posiadać znaczny wpływ na wszystkie rachunki! Oczywiście na początku nie zauważyliśmy dużych zmian. Starczyły jednak 2 miesiące, aby zauważyć zmianę. Rzeczywiście rachunki robiły się coraz to niższe. Szczerze Wam zalecam zainteresować się w niedalekiej przyszłości tym tematem. tags: energia, prąd, zużycie energii, rachunki z prąd, energetyka