środa, 19 czerwca 2013

[Energetyka]Czemu tak istotne jest mądre wykorzystanie energii?

W ostatnim czasie przeczytałam całkiem ciekawy materiał na temat wykorzystania energii na Ziemi. Muszę przyznać, że niesłychanie mnie zaskoczył. Moja wiedza na ów temat jest w istocie niewielka. Przeważnie opłacam rachunki i więcej nic mnie nie obchodzi. Wystarczył jednak ten jeden tekst, aby pokazały się w mojej głowie nowe wątpliwości. Czy w istocie dobrze robię? Przez swoją niewiedzę dołączam do kręgu osób, które przyczyniają się do marnowania energii i nie pamiętają o nadchodzącym pokoleniu. Bez znaczenia kogo zapytam z moich znajomych i tak raczej nikt nie ma pojęcia, jak dużo miesięcznie wykorzystują energii różne urządzenia. Ja sama nie wiem np. ile kosztuje 1 kwh. Dopiero teraz przejrzałam na stronie dostawcy jakie są stawki. Z artykułu wywnioskowałam, że jeżeli dalej będziemy postępować w taki sposó b, to potem skończy się to kryzysem na skalę ogólnoświatową. Każdy z nas powinien sumiennie obserwować koszt energii i starać się go zmniejszyć. Jest wiele metod na jej oszczędzanie. Wiem jednak, że nie jest to proste. Samej ciężko jest mi pogodzić się z myślą, że za jakiś czas wyczerpią się surowce naturalne. Nie mówię, że nie postaram się spróbować. Chcę aby moje dzieci miały godziwą przyszłość. Takie artykuły rzeczywiście dają do myślenia, ale też są trochę przerażające. tags: energia, prąd, energetyka, zakład energetyczny, dom