środa, 12 czerwca 2013

[Dom]Co oddziałuje na ceny prądu?

Już od pewnego czasu intryguje mnie sprawa związana ze zużyciem prądu szczególnie, że cały czas wysłuchuję o jego marnotrawstwie. Jak spora część osób korzystam z wielu urządzeń, które potrzebują nieustającego zasilania szczególnie, że wszystkie moje notebooki mają popsutą baterię. Pomijam już tutaj zamrażarkę, czajnik czy suszarkę, które są u mnie wykorzystywane niemal na co dzień. Prywatnie przenigdy nie przyszło mi na myśl, żeby sprawdzić np. pobór mocy. Chociaż rachunki powinny dać mi trochę do myślenia. Ze prostej ciekawości postanowiłam sprawdzić, jak wyglądają koszty prądu. Nie chodzi mi tutaj o kwotę widniejącą na rachunkach, ale o same stawki. Wszystko zależne jest z pewnością od wybranego dost awcy energii elektrycznej. Każdy ma swoje określone stawki, które znajdziemy na stronie internetowej. Szczerze, to nie za dużo mi to powiedziało, gdyż nie mam pojęcia jak jest w praktyce. Można mieć w końcu tani prąd czy nie? Zapytałam najbliższych, jak to wygląda u nich, ale oni tak jak ja są ignorantami i nawet tego nie monitorują. Jedynie moja mama jest na tyle rozumna, że istotnie wie, w jaki sposób obniżyć rachunki. W końcu sama przetestowała rozmaite metody. Na razie nie przewiduję wprowadzać w swoje życie jakikolwiek radykalnych zmian, jednak też chcę mieć świadomość, na co przeznaczam moje pieniądze. tags: prąd, energia, dostawcy energii elektrycznej, zakład energetyczny